SZANOWNI MIESZKAŃCY
Informuję, że zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r.
o wspieraniu termomodernizacji
i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U. z 2021r., poz. 554) została utworzona
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków, która posłuży do zidentyfikowania źródeł niskiej emisji budynków.
W związku z powyższym od
1 lipca 2021r. wszedł
obowiązek złożenia deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Administratorem danych zgromadzonych w tej ewidencji jest
Minister Rozwoju, Pracy
i Technologii.
Obowiązek spoczywa na
właścicielu lub zarządcy budynku, w którym znajduje się źródło ciepła i spalania paliw.
Deklaracje można składać:
1)
w formie elektronicznej, czyli przez Internet (Profil Zaufany lub e-dowód) – na stronie
https://zone.gunb.gov.pl/
2)
w formie papierowej - wypełnioną deklarację należy złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy
w Ślesinie, ul. Kleczewska 15.
Na złożenie deklaracji Mieszkańcy mają
12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących. W przypadku budynków nowo powstałych, oddanych do użytkowania po 1 lipca tego roku, termin na wykonanie obowiązku złożenia deklaracji wynosi
14 dni.
Złożenie deklaracji jest
obowiązkowe. Ustawodawca przewidział sankcje karne za niezłożenie deklaracji w określonym terminie.
Wszystkie regulacje dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zostały sformułowane i zdefiniowane w rozdziale 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków
(Dz.U. z 2021r., poz. 554).
Więcej informacji można uzyskać na stronie
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Mając na uwadze powyższe proszę o zastosowanie się do istniejących przepisów.
Burmistrz Miasta i Gminy Ślesin
/-/ Mariusz Zaborowski